Amöbaphesten VT2011

Skrivet 2011-02-03 @ 21:49:43
Här kommer lite bilder på de tjusiga gästerna från Amöbaphesten som ägde rum i lördags. Amöbaphesten är avslutningsfesten på nollningen och det är nollornas första finsittning. Det är dresscode kavaj, trerätters, bordsplacering med femtontusen bestick och glas och hela konkarongen. Jag är invald i kåren som historiegraf med en annan tjej den här terminen och det betyder att jag ska agera vimmelfotograf på sittningarna, skriva en artikel till kårtidningen och göra ett kollage och sätta upp i entren.

Tjejen längst till vänster på den första bilden heter Christine och hon hittade min kategori om Apotekarprogrammet här på bloggen och började maila lite frågor till mig eftersom hon skulle börja här till våren. Första dagen på nollningen skulle vi faddrar välja en egen amöba (det är vad vi farmaceuter säger om nollor) och då tog jag tag i tjejen som stod bredvid mig och sen visade det sig att det var ju den Christine som jag mailat med. Det var roligt! En annan random sak är att Patrik, som är killen till vänster på den fjärde bilden, sa andra dagen att han kände igen mig så otroligt och sen hade han kommit på att han också hade varit inne på min blogg. Behöver jag säga att jag blev glad och jätteförvånad?

Fina amöbor minglar med fördrink nere i puben

Katrina snodde min kamera och fotade mig

Kårens (oseriösa men underbara) orkester spelade rysk bompa som ledde till dans

Amöborna Patrik och Oskar

Vi sjunger en låt där man viftar med servetten som ska representera en sälunge.
Det är inte så fint som det låter, man sjunger att man dödar sälen typ...

Kommentarer

Kommentera mitt inlägg här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0