Stängt, välkommen tillbaka imorgon

Skrivet 2010-02-23 @ 22:39:24
Hemma från OK nu... gick väl bra förutom att det alltid ska komma någon sista minuten och tanka eller köpa godis så att jag kommer av mig med det jag håller på med. En annan sak som är riktigt irriterande på OK är uthyrningen. Uthyrningen stänger 19.00 på vardagar och söndagar. När den stänger sätter vi igång telefonsvararen på uthyrningstelefonen. Uthyrningen stänger då för att efter det är det endast en person som jobbar och då går det helt enkelt inte att hålla igång uthyrningen eftersom den tar så lång tid för varje sak som ska göras. Men hur som helst så ringer folk till uthyrningen och när de möts av telefonsvararen som säger att uthyrningen är stängd för dagen så lägger de på och ringer på den andra telefonen. Inga uthyrningsärenden ska göras på den telefonen liksom men ändå så ringer det 3-4 pers varje kväll

"Välkommen till OKQ8 Vreten, det är Sandra"
"Ja hej mitt namn är blablabla... jag vill hyra en personbil"
"Jaha okej, gå och skjut dig
"

Hahahaha nej men så säger jag absolut inte! Nej men idag förklarade jag i vänlig ton att uthyrningen är stängd för dagen men öppnar imorgon bitti igen kl 07.00 och att jag inte kunde hjälpa honom med sin bokning. Ungefär samma sak som de säger på telefonsvararen. Då får jag svaret "Men ni brukar kunna hjälpa mig ändå." Jaha jamen visst säger du det så, då skiter jag i alla andra kunder som jag ensam ska ta hand om och om alla stängningsuppgifter jag har. Nej men seriöst, jag förstår inte vad folk tänker på. Jag förklarade igen att jag inte kunde hjälpa honom och sa att de gånger han har fått hjälp måste det ha vart helt tomt på folk eller så var de två av någon anledning. Punkt slut. Han blev arg, jag struntade i det och avslutade samtalet i supertrevlig ton "Då är du varmt välkommen tillbaka imorgon, tack så mycket, hej"

Btw så försöker alla gäster på donken och alla kunder på OKQ8 med samma sak.. de ber om något orimligt eller vill ha någon konstig rabatt och när man nekar säger de "Nejmen så brukar ni göra." "Jag får alltid den här rabatten" "Det är okej, du behöver inte fråga någon, jag har vart med om det här så många gånger så det är okej". Tror de verkligen att man som anställd bara jamen visst okej då kör vi på det! Du får den här rabatten på tobak, du får köpa den här bilagan utan tidningen och du får plusmeny på ditt utgågna csn kort.

Jag hoppas att ni läsare är bra gäster och kunder!
Kommentarer

Kommentera mitt inlägg här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0