Snacka om grinig elev

Skrivet 2009-01-23 @ 17:39:48
Jag städade mitt skåp idag och fyllde typ papperskorgen uppe i B4 korridoren med gamla papper och häften som jag inte har någon användning av längre. Anledningen till att jag städade skåpet var för att jag som vanligt var först ut från provet och det var en halvtimme kvar tills nästa lektion (som tydligen var inställd).
Jag hittade en gammal utvärdering och jag antar att det är från Biologi A när vi hade den där dumma läraren som inte gör MVG frågor på prov och sånt. Började skratta när jag läste den, jag är ju inte direkt diskret med att jag hatar henne.
Eftersom den låg i mitt skåp så glömde jag nog att lämna in den.. kanske lika bra.. eller nää hon hade behövt min seriösa utvärdering!

1. Kurslitteratur
Böckerna är för pratiga och du borde begränsa proven lite mer för 50 sidor i boken är galet. Stencilerna är typ bara ord så man lär sig inget.

2. Undervisning
a) genomgångar (lagom för många/få..)
Dåliga förklaringar, blir ofta för utdraget och du kommer ifrån ämnet.
b) Nivå (gick att följa med, lätt/svår)
Svårt eftersom det hoppas fram och tillbaka och är allmänt opedagogiskt.
e) Kunskapsredovisning. Har du kunnat visa vad du kan på lektioner m.m.?
Inte på lektioner? Då är det ju bara du som pratar.

3 a) Din insats
Stor men du tar ju med bildtecter på provet så det syns inte att man har pluggat.
b) Har du varit aktiv själv? Något du kunde gjort bättre?
Jag har gjort allt jag kan.

4. Har du kunnat påverka undervisningen?
NEJ!

5. Kursmål och kriterier (mer info, lagom, solklart)
Jag har inte sett några betygskriterier?

6. Är du nöjd med kursen?
Nej det är jag inte.
Vi vill veta vart vi ligger betygsmässigt under kursens gång och veta hur vi kan höja våra betyg. Andra lärare ger feedback under hela kursen, varför vägrar du göra det?
Kommentarer

Kommentera mitt inlägg här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0