Handla på stylebystars.se

Skrivet 2009-04-21 @ 09:56:24
Den där turkosa klänningen jag visade förr köpte jag från stylebystars.se. Det där företaget verkar ju inte ha någon koll alls.

Först så var klänningen för liten så jag skickade tillbaka den och bytte mot en storlek större. Den större klänningen jag fick hem var trasig. Jag reklamerade då klänningen och sa att jag inte ville ha någon klänning tillbaka utan jag ville istället ha pengarna. Jag tröttnar ganska fort på affärer när man får felaktiga varor och dessutom så satt klänningen inte så fint.

Jag skickade tillbaka den och först fick jag ett mail om att de ville ge mig ett tillgodokvitto på hemsidan och ersätta mig för frakten. Men jag sa att jag inte vill ha pengar innestående när jag själv är så fattig och jag har inga planer på att köpa en klänning därifrån igen.
Då fick jag det här svaret:
Hej,

vi har nu gjort en återbetalning till ditt kort som användes vid köp. Du kommer att mottag ersättning för din retur-frakt till oss. Notera att överföringen kan ta upp till 5 bankdagar!


Bra, tänkte jag. Nu fick jag precis ett nytt mail:
Hej Sandra,

eftersom du skickat ett trasigt plagg är detta ej en godkänd retur. Önskar du en återbetalning kommer vi dra av 175kr för skadan du vållat på plagget.


Men vad är problemet!?! Skickade ett mail tillbaka där jag bifogade det tidigare mailet och frågade vad de höll på med egentligen och så sa jag att jag börjar bli riktigt irriterad nu. Jag har fan inga bra erfarenheter från online-shopping. Det ska alltid bli massa krångel och tjaffs.

Det är nästan två år sen jag försökte handla på stylebystars.se och det blev tokigt men jag blev faktiskt kontaktad i veckan av den nya verksamhetsansvarige som bad om ursäkt för att mitt ärende inte behandlades så bra. Jag kände att jag kunde stryka det här inlägget nu eftersom saken har löst sig och det känns bra för båda parter nu. Med det sagt så vill jag inte längre avråda någon från att beställa kläder från deras hemsida. Det verkar inte alls vara samma företag som det var för två år sen då jag försökte handla där. Så handla på stylebystars.se för det tänker jag göra!

Måste också tillägga att jag fick tillbaka mina pengar 2009 när det hela började så företaget har inte varit skyldig mig en krona utan de ville bara be om ursäkt. Bättre sent än aldrig!
Kommentarer
Postat av: Julia

Hej Sandra,



tråkigt att vår service inte var enligt dina önskemål.



Jag har kikat på din retursedel och det finns inte angivet angående en reklamation, det är viktigt att man anger detta på sin retursedel så att personen som behandlar returen vet om vad som skett. Om man mottagit ett skadat plagg är det lika viktigt att man omgående hör av sig till oss så att vi kan lösa situationen. Nu är detta ett bra tag sedan men när jag läste detta inlägg så ville jag gärna undersöka vad som skett.



Vi har även nyligen uppdaterat våra retursedlar så att de ska vara så enkla och smidiga som möjligt för våra kunder.



Du är alltid väkommen att kontakta vår kundtjänst innan ett köp så att du kan få så mycket information som möjligt vad det är som gäller i olika situationer, för oss är det självklart viktigt att du ska handla tryggt och få den bästa servicen.



Vänlig hälsning

Julia, stylebystars.com



2009-08-18 @ 15:06:05
Postat av: jagM

Lite gammalt inlägg men hittade detta då jag googlade på stylebystars.

Håller med om att de är helt värdelösa vad gäller reklamationer och återbetalning av trasiga plagg. Kläderna är fina mm men som sagt reklamationer och uttnyttjad ångerrätt fungerar uruselt.

2010-01-20 @ 12:47:07
Postat av: HC

Ojoj..det där låter inte bra! Fick du tillbaka pengarna till slut eller??

Jag har beställt två klänningar ifrån dem. Dom sa att leverans tiden skulle vara 4 veckor, men jag har redan väntat över 6....

Blir ju väldigt orolig när jag läser ditt inlägg

2010-03-08 @ 09:22:58
Postat av: Kajsa

ÅÅ äntligen säger jag nästan.



Men jag beställde en klänning ifrån dem precis innan nyår och den passa självklart inte så jag skickade tillbaka den den 1 januari. Nuär de den 17 mars och har fortfarande inte fått mina pengar tillbaka. De har sagt i sina nästan "datorskrivna" flera ggr att de betalat in pengarna på mitt kort.



I det första stog de vänta 3-9 dagar beroende på bank. Sedan fick jag ett nytt efter jag klagatpå att inte pengarna kommit in. Då sa dom vänta ett par dagar. sedan har dom fortsatt så!



Hittade föresten ditt inlägg via google ;)

2010-03-17 @ 15:13:09
URL: http://so-busted.blogspot.com
Postat av: Lollo

Hej, även jag hittade detta inlägg via google, då jag var lite (mycket) intresserad över om det var någon mer än jag som har haft problem med www.stylebystars.se och under detta inlägg kan jag ju se att jag inte är ensam...



Även jag har köpt en klänning av dem som inte har uppnått mina krav eller deras beskrivning, så jag skickade tillbaka den och fick bekräftelse på detta, det är nu äver två månader sedan och jag har fortfarande inte fått tillbaka mina pengar!



Jag har skickat mail regelbundet till dem, men det fungerar ju inte, så nu är jag nyyfiken på om du fick tillbaka dina pengar till sist?



Vänliga hälsningar

Lollo

2010-05-24 @ 20:30:56
URL: http://lolloaxelssons.blogg.se/
Postat av: Karro

hej!



Jag har också stora problem med stylebystars. Beställde min studentklänning därifrån den 25e februari(!) och jag har fortfarande efter mer än 3 månader inte erhållit någon klänning!!! Leveranstiden på varan var 4veckor så jag räknade med lite väntetid, men 3 gånger så lång är inte acceptabelt. jag har nu 11 dagar från min student och jag undrar verkligen om jag någonsin kommer att motta min vara eller om jag i panik måste försöka åka in till stan och hitta en ny klänning och returera den andra när (om) den väl anländer.

2010-05-31 @ 12:25:47
URL: http://irisx.blogg.se/
Postat av: jessica

JA även om detta är ett gammal inlägg så måste jag fråga om du fick pengarna tillbaka?

Jag skickade efter en studentklänning o början på mars, den skulle ta fyra veckor. Det tog mig ÅTTA.. Nåväl när jag fick den var jag superglad, men tror ni den passar? jag beställde en 38 eftersom att jag var rädd att den inte skulle passa mig i bysten och mätte med måttband och hela skiten men ändå var den som ett tält på mig. Skickade tillbaka klänningen och fick betala ca 89 kr för returen,nu två månader senare har jag inte fått tillbaka mina pengar (enligt dem ska det högst ta 30 dagar), sänder ett mejl till dom och får svaret att jag ska kontakta kundtjänst för att vi ska "lösa" detta tillsammans, de har öppet två gånger i veckan mellan vissa tider. Jag har ringt hundra gånger men kommer bara till en upptagen ton. Har skickat ett mejl och bett dom att ringa mig, tror nio jag får något samtal? Nej. Hur ska man gå till väga om jag inte får kontakt med företaget överhuvudtaget?

2010-07-06 @ 11:54:10

Kommentera mitt inlägg här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0