Partybåt!

Skrivet 2008-06-23 @ 14:15:29
Vi åkte partybåt i Turkiet. Varje dag såg vi massa båtar som typ liknade piratskepp med massa folk och musik åka runt ute på havet och när vi var ute och shoppade blev vi hookade av en kille som hette Devid och jobbade med att boka in folk på olika utflykter. Han visade bilder på deras båt och lite andra bilder på saker man åkte förbi och sådär så vi gick med på det och bokade in oss på en båttur två dagar senare. Det som vi nappade mest på var att det skulle vara många svenskar på båten och så skulle det vara med en svensk guide. Där blev vi minsann lurade, när vi väl kom till båten så var det bara en svensk familj där och resten var från alla möjliga länder, och det var ett gäng med tuskiska killar i typ 25-års åldern som skötte hela båten... vart tog den svenska guiden vägen? Men resan var helt okej ändå.
Båten lämnade hamnen ungefär 10.30 tror jag och vi var tillbaka vid 15.30, vi var uppe på soldäck hela tiden så vi brände oss lite kan jag ju säga. Båten körde längs de stora bergen längs Turkiets kust och vi fick se olika grottor, berg och massvist med blått vatten. Vi stannade på olika ställen så att man fick bada också, jag tyckte att det var jättehäftigt att bada ute i det klarblå vattnet och jag badade så fort jag fick chansen till skillnad från Sebbe som är en riktig badkruka. På ett ställe så stannade vi vid en grotta med en liten strand utanför. Det var ett typiskt stopp för partybåtarna så det var fullt med piratliknandebåtar ankrade utanför grottan. Man fick simman in till grottan och självklart gjorde vi det, det var hur häftigt som helst innuti! Det är på sånnadär ställen som man vill ha kameran med sig, synd att digitalkameror inte är vattentäta. Inne i grottan var det högt till "tak", mörkt och fuktigt. Det fanns som hål i väggarna där det fanns orange lera som folk smorde in sig med för det var typ bra för huden. Snacka om att alla såg dumma ut som sprang in i grottan och sen kom ut helt oranga. En av småkillarna som jobbade på våran båt kom och skrev någonting på turkiska på Sebbes rygg helt random, vi har ingen aning om vad det stod.
Sen var det lite underhållning på båten eller "animation time" som det kallades. Småkillarna dansade lite breakdance och gjorde massa coola tricks med basketbollar snurrandes överallt. En av de äldre killarna dansade runt med sex ölglas på huvudet och sen dansade alla de stora killarna till en låt där de sa vad de skulle göra typ "left foot two stomps, slide to the right, know cha-cha...". Den sista underhållningsgrejen var "jumping-show", då klättrade en kille från båten upp på en klippa och hoppade ner i havet. Galen människa, jag fattar inte ens hur han lyckades klättra upp på klippan men när han gjorde det så såg det hur enkelt som helst ut.
Här är lite bilder från båtresan iallafall, enjoy!